Ryhmäliikunta

Toiminnallinen harjoittelu

Maanantai, 10.01.2022 18:30 — 19:15

Ohjaaja: Christel

Parantaa kehon kykyä liikkua ja toimia Nostaa fyysistä suorituskykyä Lisää voimaa erilaisissa liikemalleissa (vetäminen, työntäminen, kuorman liikuttaminen) Kehittää monipuolisesti kestävyyttä, lihaskuntoa, koordinaatiota ja monia muita osa-alueita Jos tavoitteenasi on pitää yllä kuntoa, helpottaa arkeasi ja pitää itsesi toimintakykyisenä, toiminnallinen harjoittelu on sinua varten! Sen lisäksi, että toiminnallinen harjoittelu on tehokas harjoitusmuoto, on se myös äärimmäisen monipuolinen tapa harjoitella. Harjoittelu pysyy siis mielenkiintoisena, kun on paljon erilaisia liikkeitä ja yhdistelmiä. Toiminnallisen harjoittelun liikkeille on ominaista, että ne rasittavat useita kehon osia yhtäaikaisesti. Esimerkkinä vaikkapa kyykky, joka perustuu jalkojen koukistamiseen (alas lasku) ja suoristamiseen (ylös nousu). Liike on melko yksinkertainen, mutta se rasittaa useita eri jalkalihaksia sekä esimerkiksi vatsa- ja selkälihaksia. Tällaiset liikkeet ovat tehokkaita ja monipuolisia, ja toisaalta tärkeä osa

Varaukset